Friday, November 29, 2019


 სკოლა-სსიპ ხობის მუნიციპალიტეტის ყულევის საჯარო სკოლა                            
თემის დასახელება- ''არ გვინდა ძლადობა''
პროექტის ხანგრძლივობა: ხუთი კვირა (23.10.2019---27.11.2019)
          აზროვნების უნარები-თანამშრომლობა, დაგეგმვა და ორგანიზება.
       პრობლემა-პროექტის აქტუალურობა.                                        
            მოზარდთა სოციალიზაციის პროცესი უფრო ადრე იწყება დღეს ვიდრე იყო წინა თაობაში. ბულინგი მოზარდებს შორის ძალადობაა. ბავშთა საზოგადოებაში ძალადობის მსხვერპლი შეიძლება გახდეეს ნებისმიერი მოზარდი. მოსწავლეები მეტ ნაკლებად ფლობენ ინფორმაციას ბულინგის შესახებ ამიტომ შესაძლებელია ვერცკი ხვდებოდნენ,რომ მათი ქმედებები ბულერის ქმედბების ანალოგიური იყოს, ამავე დროს მათხშირ შემთხვევაში არ იციან როგორ დაიცვან თავი ძალადობისაგან, რა ღონისძიებები უნდა მიირონ ძალადობის თავიდან ასაცილებლად.
         მიზანი ---მოსწავლეთა მიერ ბულინგის ირგვლივ მოძიებულ ინფორმაციის დამუშავება ტექნოლოგიების გამოყენებით
           გამოკითხვის შედეგების გათვალისწინებით დასკვნების გამოტანა.
      პროექტის მდგრადობა--პროექტი მდგრადია რადგან იგი არსებობას გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაც. ქარტულის მასწავლრბრლი რომელიც უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი პირია, მოსწავლეებს უნდა უვითარებდეს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის საზოგადოების გაცნობიერებაში,ამიტომ პროექტის შემდგომ პერიოდში მოხდება პროექტის თემაზე სამოშაო შეხვედრები ჯგუფური დისკუსიები მოხდება ფილმების ჩვენება და მათი ანალიზი ვფიქრობ ამით ხელი შეეწყობა ინფორმირებული საზოგადოების ჩამოყალიბებას.
       თემის შინაარსი--სოციალური პროექტის განხორციელების პროცესში ვიყენებთ კლასისთვის სოციალურ ქსელსი დახურულ ჯგუფს მოსწავლეებთან სკოლის გარეთ ურთიერთობისთვის, პროექტის პირვენლ ეტაპზე ვაწყობთ ფილმის ერთობლივად ჩვენებას ბულინგის თემაზე. პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს განაწილებული აქვთ ბულინგის ოთხი მიმართულება.
    1. ფარული ბულინგი
    2. ვერბალური ბულინგი
    3. კიბერბულინგი
    4.ფიზიკური ბულინგი 
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ალაგებენ შინაარსობრივად, ატარებენ ქუჩის გამოკითხვას ახდენენ მოგროვილი მასალის თავმოყრას პროგრამაში POVER POINTI. ქმნიან კედლის გაზეთს და ამზადებენ ბუკლეტებს, ბოლოს აწყობენ დასრულებული პროექტის პრეზენტაციას.
       პროექტის განხორციელების რისკები და ხარვეზები
პრექტის გამიკითხვის ხელის შემშლელი ფაქტორები შეიძლება იყოს;
      ქუჩის გამოკითხვის ჩასატარებლად დაგეგმილ დღეს წვიმიანი აინდი
ტექნოლოგიური პრობლემა
      სტანდარტი
   კარი 1
     სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები;
     თავი V1-პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები
     მუხლი 48 ე.ს.გ პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები
      3 პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები ი]სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციები გულისხმობს ცხოვრებაში ინტეგრირებისათვის აუცილებელი ისეთი უნარებისა და ღირებულებების ჩამოყალიბებს როგორიცაა თანამშრომლობა პრობლემის მოგვარება შემწყნარებლობა
      მიმართულება; ი.ს.ტ.რესურსების შექმნა
         ი.ს.ტ VII მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისათვის 
  შედეგი თვალსაჩინოა
 აუდიტოპიის მოთხვონებისა და საკუთარი მიზნების გათვალისწინებით ამზადებენ პრეზენტაციას
         ღონისძიებები და დაგეგმილი საქმიანობები.
    ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება
     ფილმის ჩვენება ერთობლივად                                
      ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტ სივრცეში,მოძიებული ინფორმაციის შენახვა ელექტრონულ სივრცეში                                                           ერთი კვირა
       -სოც, ქსელით რეგულარული თანამშრომლობა       [რეგულარულად]
      -ქუჩის გამოკითხვა  მეორე კვირა
       -პრეზენტაციების მომზადება POVER POINTI-[მესამე  კვირა]
     კედლის გაზეთის გამოქვეყნება. [მეოთხე კვირა]
      -პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა და ბუკლეტების დარიგება[ ბოლო მეხუთე  კვირა]
      შეფასების გეგმა-პროექტის მსვლელობისას მოვახდენ დაკვირვებას მოსწავლეთა ჯგუფების მუშაობაზე თითოეული მოსწავლის როლსა და მიღწეულ შედეგებზე რათა მონიტორინგი გაუწიო სამუშაოს მსვლელობას, საჭირო დროს მივცე უკუ კავირი პროექტის დასასრულს მოხდება შეფასება.შეფასება თითოეული მოსწავლის ართულობა და მოხდება ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება.

პროექტის პირველ ეტაპზე მოვაწყეთ
ილმების ჩვენება
1-https://www.youtube.com/watch?v=jo-9oh3GizM&t=66s
2-https://www.youtube.com/watch?v=m92-n91chaM
3-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
4-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
5-https://www.youtube.com/watch?v=Ih1DhSuFbCE
6-https://www.youtube.com/watch?v=QdyCQnrrfbGE
პროექტის მეორე ეტაპზე მოვაწყეთ ქუჩის გამოკითხვა
                           
სოფლის გამგებელზე დასმული კითხვები;
   მოგესალმებით ჩვენი ჯგუფი იკვლევს ბულინგის ერთ-ერთ,  ფორმას, ვერბალურ ბულინგს, რომელიც ბულინგის ყველაზე მეტად  გავრცელებული ფორმაა, განსაკუთრებით სკოლის ასაკის მოზარდებში.
 ამ შემთხვევაში ადამიანის დამცირებას და მასზე ძალადობას აქვს ვერბალური ხასიათი. მისი ფორმებია: დამცინავი სახელით მიმართვა, სიტყვიერი შეურაცხყოფა, ჰომოფობიური და რასისტული გამონათქვამები, დაშინება.
ჩვენ გვინდა რამდენიმე შეკითხვა დაგისვათ:
1. სკოლაში, ქუჩაში, ან სოფელში თქვენი საქმიანობიდან  გამომდინარე, არასრულწლოვანთა შორის უმეტესად რა სახის ძალადობის ფორმები ფიქსირდება?
2. რამდენად ხშირად გაქვთ გამოძახებები სასწავლო დაწესებულებებში აღნიშნული პრობლემის გამო?
3. თქვენი აზრით, უფრო ხშირად, რა ასაკის ბავშვებში მძვინვარებს ვერბალური ბულინგი?
4. ძირითადად, რა სახის სიტყვიერ შეურაცხყოფას ან დამცინავი სახელების ხმარებას, ან დაშინების რა ფორმებს მიმართავენ მოზარდები?
5. თქვენ როგორ ფიქრობთ, გოგონებსა და ვაჟებს შორის, რომელიმე სქესს თუ აქვს უპირატესობა, იყოსაღნიშნული ფორმით ძალადობის მსხვერპლი ან მოძალადე და როგორია თქვენი სტატისტიკა ამ კითხვასთან დაკავშირებით?
6. თქვენი აზრით, მსხვერპლის ან მოძალადის როლში რა ტიპის ბავშვები გვხვდებიან?
7. თქვენ რა ზომებს მიმართავთ მსგავსი ფაქტების გამოვლენისას?
სოფლის გამგეობაში ყოფნის შემდეგ, შევიტყვეთ, რომ ძალიან იშვიათად შედის ვერბალურ ბულიგთან დაკავშირებული საჩივარი.

სოფელში ქუჩის გამოკითხვა საუბარი
ჩვენ გვინდა რამდენიმე შეკითხვა დაგისვათ:
1. სკოლაში, ქუჩაში, ან სოფელში თქვენი საქმიანობიდან  გამომდინარე, არასრულწლოვანთა შორის უმეტესად რა სახის ძალადობის ფორმები ფიქსირდება?
2. რამდენად ხშირად გაქვთ შემთხვევბი  აღნიშნული პრობლემის გამო?
3. თქვენი აზრით, უფრო ხშირად, რა ასაკის ბავშვებში მძვინვარებს ფიზიკური ბულინგი?
4. ძირითადად, რა სახის ფიზიკურ შეურაცხყოფას ან დაშინების რა ფორმებს მიმართავენ მოზარდები?
5. თქვენ როგორ ფიქრობთ, გოგონებსა და ვაჟებს შორის, რომელიმე სქესს თუ აქვს უპირატესობა, იყოს აღნიშნული ფორმით ძალადობის მსხვერპლი ან მოძალადე და როგორია თქვენი სტატისტიკა ამ კითხვასთან დაკავშირებით?
ჩავატარეთ ქუჩის გამოკითხვა
ფიზიკური  ბულინგის შესახებ შევჯერდით კითხვებზე,რომლებსაც დაუსვამდით, ყველანაირად შევეცადეთ სხვადახვა ადამიანებზე გამოკითხვა
ჩვენმა ჯგუფმა გავაკეთეთ გამოკითხვა  ფარული ბულინგის შესახებ სამედიცინო დაწესებულებაში.დავუსვით რამოდენიმე შეკითხვა ფარული ბულინგის შესახებ უბნის ექთანს.
·        თქვენი აზრით რა ასაკის ბავშვებში არის ფარული ბულინგი?   
·        რამდენად  ხშირად შესწრებიხართ ფარული ბულინგის მოზარდებს?
·        თქვენ როგორ  მოაგვარებდით ამ პრობლემას

პროექტის
მესამე ეტაპზე მოვაწყეთ პრეზენტაციის  POVER POINTI ჩვენება
პროექტის ოთხე ეტაპზე მოვაწყეთ კედლის გაზეთის გამოქვეყნება და ბუკლეტების დამზადება.
პროექტის მეხუთე ეტაპზე პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა და ბუკლეტების დარიგება[
თვითშეფასების კითხვარის გამოყენება
1.როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩათ??გასწავლა თუ არა ამ პროექტმა მუშაობა??
ა. ბევრი რამ მასწავლა
ბ.ახალი არაფერი მასწავლა.
გ.მასწავლა.
2.შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრებთან ურთიერთობა??
ა.ბევრად უკეთესი გახდა.
ბ.უკეთესი გახდა.
გ. გაუარესდა.
3.ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში??
ა.სავსებით ნათელი იყო.
ბ.არც ისე სათელი იყო.
შეფასების გეგმა პროექტის მსვლელობისას მოვახდენ დაკვირვებას მოსწავლეთა ჯგუფების მუშაობაზე,თითოეული მოსწავლის როლსა და მიღწეულ შედეგზე რათა მონიტორისგი გაუწიო სამუშაო მსვლელობას საჭირო დროს მივცე უკუ კავშირი. პროექტის დასასრულს მოხდება შეფასება. პროექტის შეფასება რუბრიკები რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი, შეფასდება თიოეული მოსწავლის ჩართულობა და მოხდებას ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასების კითხვარის გამოყენება,რომელიც მოსწავლეს დაეხმარება შეძლონ შეაფასონ თავიანი როლი პროექტზე მუშაობის განმავლობაში.დადებითი დაუარყოფითი მხარების გამოვლენა კი მე როგორც პროექტის ხელმძღვანელს დამეხმარება მომავალში მუშაობის გაუმჯობესებაში.

                                                     




No comments:

Post a Comment